Accueil Pétitions Pétitions sociales Bus R54 Danislaan & Schoolstraat

Bus R54 Danislaan & Schoolstraat

Bus R54 Danislaan & Schoolstraat Pétition
Encore 7 signatures pour que cette pétition ait plus de chances de devenir virale sur les réseaux sociaux.
De buren van Danislaan/schoolstraat
Jo Vander Meylen

Tekst bij de petitie:

Beste medeburgers,

We zijn diep bezorgd over de recente veranderingen in de openbaarvervoerroutes van DeLijn in Beersel. Deze wijzigingen hebben verschillende grote problemen veroorzaakt in onze gemeenschap, en we hebben besloten actie te ondernemen door deze petitie te starten om onze zorgen te uiten en om correctieve maatregelen te vragen, en om druk uit te oefenen op de gemeente.

1- Wegen- en trottoirinrichting: Smalle straten en ontoereikende trottoirs leiden tot gevaarlijke situaties wanneer bussen proberen te passeren. Bovendien zorgt de lengte van de bussen voor problemen bij het maken van bochten, wat een risico vormt voor de veiligheid van voetgangers en andere weggebruikers.

2- Milieu: Het verkeer van bussen veroorzaakt schade aan bomen en tast het stedelijke milieu van onze woonstraten aan.

3- Veiligheid: De toegenomen aanwezigheid van bussen in rustige woonwijken verhoogt de risico's voor de veiligheid van spelende kinderen en fietsers.

4- Niet-naleving van de verkeersregels: We zien een flagrante schending van de verkeersregels door de buschauffeurs, wat het risico op gevaar voor alle weggebruikers vergroot.

5- Schade & overlast: De frequente doorgang van bussen heeft structurele schade aan gebouwen en geluidsoverlast veroorzaakt, wat de levenskwaliteit van de bewoners en de waarde van onze eigendommen aantast.

6- Parkeerproblemen: Het schrappen van parkeerplaatsen heeft extra moeilijkheden gecreëerd voor bewoners die afhankelijk zijn van hun eigen voertuig.

7- Bezoekersaantallen: De vermindering van het aantal bussen heeft geleid tot ontoereikende dienstverlening, met veel bussen die overdag leeg rijden, wat niet voldoet aan de behoeften van de gemeenschap.

We vragen DeLijn om deze zorgen in overweging te nemen en om de routes en rijpraktijken van de bussen in Beersel te herzien om de veiligheid, het welzijn en het comfort van alle inwoners te waarborgen, en de Gemeente te betrekken om ook maatregelen te nemen.

We nodigen u uit om deze petitie te ondertekenen om uw steun aan deze zaak te tonen en om concrete veranderingen te eisen.

Naam:

Voornaam:

Adres:

Mina - Le 17/02/2024 à 07:01:54
Je suis pour le retour du bus. Effectivement Lot devient de plus en plus une cité dortoir! Il n’y a plus d’animations. Et sans le bus c’est infernal. Lot n’existe plus! On ne sait plus aller directement à Anderlecht, Uccle, Huizingen. C’est scandaleux pour les enfants!
Mendy - Le 16/02/2024 à 22:48:32
Bussen hebben het super moeilijk ik heb er al zelf met meerdere bus chauffeurs over gahad en zelf hun hebben het moeilijk en vinden dat verandering niet oké
Carine - Le 18/02/2024 à 16:42:41
Il n'y a déjà pas assez de transport en commun, et là on en supprime encore, qu'elle stupidité, remettez ce bus et reouvrer nos rue à Lot.

Accueil Pétitions Pétitions sociales Bus R54 Danislaan & Schoolstraat