Logo Mobilisation pour la Cause Animale
Accueil Pétitions Pétitions animaux Petition against the course «Butchering Small Animals»

Petition against the course «Butchering Small Animals»

Petition against the course «Butchering Small Animals» Pétition
Plus que 226 signatures pour que cette pétition soit diffusée dans la newsletter MesOpinions !
SOS Chats CH - 2103 Noiraigue www.soschats.org
Direction du Musée de Ballenberg / Suisse
To the management of the open-air museum Ballenberg

We are scandalized that a Swiss museum, vaunting itself of being an advocate for nature and animals, sells courses for home butchering of animals brought along by their owners, followed by a «delicious» meal for everyone.
We insist upon the instant cancelling of the course of Mrs Doris Utz-Schaffner on November 8, 2013. There is no control of the personality of the participants. It is inadmissible for a civilized country such as Switzerland to make people pay for a course during which they learn how to slaughter their own pet, while at the same time censuring massacres of animals in Africa or elsewhere in the world. There is no «professional slaughtering of small animals». We will also ask the federal veterinary office to prohibit this course.
I join SOS Chats Noiraigue in demanding the cancellation of the course «Butchering Small Animals» organized by the open-air museum Ballenberg.

Florence - Le 30/07/2013 à 08:59:00
Athée et végétarienne, je me sens complètement rejetée par mon propre pays, on me marche dessus pour privilégier le respect d'une culture religieuse dans laquelle sont livrées des pratiques barbares d'un autre temps. Et le respect des citoyens, croyant vivre dans une société laïque et ayant passé leur vie entière à essayer de faire diminuer la souffrance animale dans les abattoirs, pour quoi au final?! Pour voir sous leurs yeux des supermarchés et abattoirs halal! C'est de pire en pire, on régresse.
Pierre - Le 06/11/2013 à 18:49:37
il me semble que le loup et la depuis la nuit des temps .......
Isabelle - Le 10/10/2013 à 10:34:04
quelle horreur, je ne supporte pas la cruauté envers les animaux. Comment peut on faire une chose pareille, cet individu mérite la même chose que ce pauvre marthyr, j'espère qu'il sera sévèrement puni et que cela servira de leçon aux autres tortionnaires..